Yoga- YouCanDoIt

4:44:00


Ahojte :) Vitajte pri tomto článku o mojej ceste k jóge (aj keď táto cesta sa ešte len začína) a takisto aj motivácii pre vás. Pretože jóga (alebo yoga- to sa mi páči viac) je cesta.

Zrejme sa vám zdá divné, že 14 ročné dievčisko vám tu ide písať o nejakej ceste života. Ktovie, možno sa nad týmto článkom zamyslí veľa ľudí a možno- práve naopak sa mu budem o pár rokov smiať. Tak či onak začnem s mojou "cestou" k jóge.
Počítač- to je vec pre ktorú sa to začalo. Teda nielen počítač, ale každé elektronické zariadenie ako notebook, tablet, mobil, no pokojne to mohli byť aj knihy. Jednoducho som sa v jeden upršaný septembrový deň vybrala k doktorke na 14 rokov. Na začiatku som bola zdravá ako rybička, no potom mi kázala predkloniť a všimla si, že mám nejakú krivšiu chrbticu. Preto ma poslala na ďalšie vyšetrenie pri ktorom mi povedali, že mám miernu skoliózu.

Ak by ste niekto nevedeli, čo je to skolióza, vysvetlím to tak, ako to chápem ja (ak to nie je správne, opravte ma prosím :)) Skolióza je vlastne ochorenie chrbtice. Vaša chrbtica nevyzerá, ako by mala (tvar elipsy), ale je trochu vytočená do strany. S tým prichádza hrbenie sa a aj rôzne ochorenia chrbtice.
Pokračujem v príbehu-> Lekár mi však povedal aj to, že nič nie je stratené a, že by tomu prospela nejaká fyzická aktivita. Hneď ako prvá mi napadla jóga. Poznala som jógu už predtým, pretože mamina mala doma nejaké CD. Ja som však chcela niečo iné a preto som začala hľadať na youtube. Našla som si jógu na chrbticu a to ma na týždeň zabavilo. Lenže (bohužiaľ či našťastie) nemám rada stereotyp, takže ma to prestalo baviť. Tak som znova začala hľadať a našla som kanál Yoga With Adriene  A to som ešte netušila, že Adriene sa stane mojou inšpiráciou na minimálne dalšieho pol roka.




Adriene je v skratke inštruktorka jógy, ktorá sa rozhodla pomáhať ľuďom z celého sveta tým, že s nimi bude "cvičiť" jógu. Na jej kanáli môžte nájsť rôzne videá. Sú tam videá pre začiatočníkov, power yoga a mnohé iné. Ja som si však najviac zamilovala Yoga Challenge (2015) alebo Yoga Camp (2016). Je to vlastne mesačné cvičenie s Adriene. Musím povedať, že ešte nikdy ma jóga tak nebavila. Ak však dopredu viete, že nebudete cvičiť jógu každý deň, vôbec to nevadí. Dôležité je hlavne cvičiť aspoň raz za týždeň/dva týždne a nie raz za pol roka. Je to hlavne kvôli tomu, že tak neuvidíte výsledky. 
Robím to hlavne kvôli chrbtici, ale je pekné na sebe vidieť aj nejaké (hoci zatiaľ nie veľké) výsledky. Ja som drevo od kosti, no pomocou jógy som ohybnejšia a až tak ma nebolí, keď dávam svoje končatiny do divných polôh :D (tak toto som napísala vážne divne). Ďalej sa mi všetko spevnilo a mám aj svaly :O :)) Nezabúdajte na to, že nie je neskoro na to s jógou začať.

Úplne posledné by som chcela napísať, že ak niekedy v budúcnosti tento blog bude mať viac ako 1 čitateľa (díky mami :)) mohli by sme aj my spraviť nejakú YogaChallenge :D Takže to už je všetko. Namaste. Teda vlastne ahojte. A prajem vám ešte pekný deň :))

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images